Back to School, czyli początek roku to ekscytujący czas dla dzieci, rodziców oraz… sprzedawców. Okres od lipca do sierpnia to czas, w którym w wielu firmach rosną przychody. W tym okresie ma miejsce aż 71% sprzedaży B2S.
Warto wykorzystać te pozytywne emocje, aby nie tylko zwiększyć zyski, ale też zostać zapamiętanym jako marka, która realizuje ciekawe pomysły i jest na bieżąco z trendami.
Od października uczelnie wyższe takie jak Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu czy też Szkoła Główna Handlowa w Warszawie wracają do stacjonarnego trybu nauczania. Oznacz to, że studenci będą potrzebować produktów, które pomogą im w nauce, czyli m.in. laptopy, książki, artykuły papiernicze. Dodatkowo powrót na uczelnie będzie wiązał się z zakupem nowych ubrań, butów i akcesoriów.
W tym artykule przedstawiamy przykłady 3 firm, które realizowały kampanię BackToSchool na nośnikach zewnętrznych.
Jedną z firm, która realizowała kampanię Back2School to Cortland – jeden z trzech autoryzowanych resellerów Apple w Polsce (obok iSpot oraz iDream). Firma posiada swoje salony sprzedaży w 14 miastach w Polsce. Cortland szukał rozwiązania, za pomocą którego będzie w stanie dotrzeć do jak największej liczby osób w każdym z tych miast i tylko w tych miastach.
Marka wykorzystała do promocji kilka rodzajów nośników zewnętrznych: ekrany w komunikacji miejskiej, ekrany w klubach fitness oraz w supermarketach.
Sports Direct to założona w Wielkiej Brytanii spółka zajmująca się handlem detalicznym sprzętu sportowego. Posiadają bardzo rozległy asortyment, dzięki któremu mogą sprostać nawet najbardziej wymagającym klientom. Celem firmy było dotarcie do osób zainteresowanych szeroko pojętym sportem w celu pobudzenia popytu na jej asortyment.
Zaproponowaliśmy klientowi jak najbardziej dopasowane do tego celu rozwiązanie – kampanię na ekranach w klubach fitness. W ten sposób dotarliśmy do grupy wybranej przez Sport Direct, czyli osób uprawiających sport, ćwiczących na siłowni / w klubie fitness.
Dodatkowo firma docierała z ofertą do studentów, którzy szykowali się na rozpoczęcie roku akademickiego. Często jest to okres, w którym oprócz standardowej wyprawki szkolnej wiele osób zaopatruje się w nowe ubrania oraz akcesoria.
Sam spot klienta pokazywany był pomiędzy specjalnie dobranymi pod zainteresowania klubów fitness pasmami tematycznymi, dlatego idealnie wpasował się w ramówkę około sportowych materiałów.
Okres wakacyjny to odpowiedni moment na promowanie oferty szkół językowych. To czas, w którym ruszają kursy, a wiele osób chce wraz z rozpoczęciem roku szkolnego/akademickiego zapisać się na dodatkowe zajęcia.
Szkoła językowa ProfiLingua do promocji swoich kursów językowych wykorzystała ekrany w supermarketach Carrefour. Dzięki temu mogła dotrzeć ze swoją ofertą między innymi do rodzin z dziećmi. Tak jak wcześniej wspomniałam – kasa to miejsce, przez które musi przejść każdy klient sklepu, a zatem to doskonały sposób na kampanię zasięgową. Przekaz trafia do nawet MILIONOWEJ grupy odbiorców.
Back to School to okres, który daje markom wiele możliwości. Zakupowy szał i pozytywne emocje towarzyszące przygotowaniom do nowego roku szkolnego to okazja, aby napędzić ruch w firmie i tym samym zwiększyć przychody.
Bezsprzecznie jest to także doskonały czas na to, aby zaistnieć na rynku i pokazać się jako firma z ciekawymi pomysłami i zapaść w pamięci klientów.