Jak dobrze wiemy jedni żyją reklamą i marketingiem cały czas, inni są tylko biernymi odbiorcami. Natomiast praktycznie wszystkich interesują ciekawostki i rzeczy niestandardowe, dzięki którym nasze życie jest bardziej ciekawe. Przygotowaliśmy dla Was kilka ciekawostek ze świata marketingu z ostatniego miesiąca, które mamy nadzieję sprawią, że dowiecie się czegoś nowego.
Kampania “Gdzie te dzieci” była jedną z najszerzej komentowanych kampanii reklamowych 2022. W całej Polsce pojawiło się tysiące billboardów wskazujących na problem dzietności w kraju. Z racji, że temat jest kontrowersyjny wzbudził on spore emocje zarówno te pozytywne, jak i negatywne. W świecie internetu zostało stworzonych tysiące przeróbek i nawiązań do kampanii reklamowych. Podobnym tropem poszły kolejne agencje reklamowe i marki, które korzystając z tego zamieszania zaczęły tworzyć akcje marketingowe chcąc wykorzystać szum medialny na swoją korzyść.
W grudniu pojawiła się kolejna kampania billboardowa nawiązująca do reklam Fundacji Nasze Dzieci, a mianowicie akcja marketingowa marki kosmetycznej: Söppö
Miała co prawda dużo mniejszy zasięg, bo billboardy były widocznie tylko w Warszawie, ale wzbudziła spore zainteresowanie w mediach społecznościach, gdzie przetoczyła się debata nad uroczymi pieskami z reklam. Odbiór reklamy był zdecydowanie pozytywny, dzięki czemu marka zyskała większą popularność, dzięki swojej kreatywności i umiejętności wykorzystania billaboardów do kreacji ciekawej akcji marketingowej.
WOŚP w tym roku wspiera walkę z Sepsą, którą możecie też kojarzyć pod nazwą posocznica. To poważna choroba, która nie leczona może skończyć się śmiercią. Szczególnie, gdy została późno wykryta lub nie jest leczona. Wiele marek jak co roku wspiera ten szczytny cel, dlatego chcielibyśmy docenić starania firm i opublikować kilka najciekawszych propozycji, które możecie wesprzeć swoimi pieniędzmi, a przy okazji uczestniczyć w ciekawym wydarzeniu
W aukcji na Allegro internauci mogą wylicytować udział w spocie reklamowym oraz spędzić dzień wypełniony różnymi atrakcjami na planie zdjęciowym z zespołem marketingu oraz ekipą filmową. Fani tego sklepu z pewnością są zachwyceni co widać zresztą po kwocie, którą udało się wylicytować czyli 30 633 zł.
Lidl również oferuje coś dla fanów gotowania, którzy chcieliby zobaczyć jak wygląda Dzień na planie Kuchni Lidla, jeśli jesteś fanem gamingu to możesz wylicytować koszulkę z autografami popularnych gamerów, a gdybyście uznali, że to nadal mało to jest jeszcze kolacja przygotowana przez Karola Okrasę w restauracji „Platter by Karol Okrasa”. Oczywiście kolacja jest dla dwojga, a licytowana cena zakończyła się na kwocie 25 000 zł.
Pies albo kot to Wasze oczko w głowie? Biedronka wystawiła na aukcję profesjonalną sesję zdjęciową dla psa lub kota, która zostanie następnie opublikowana na okładce kwartalnika „Pupilowe Sprawy”, aktualnie licytacja przebiła już 4500 zł, a także zakupy z ekspertem Biedronki i voucherem o wartości 300 zł do wykorzystania. W tym przypadku cena to już 5300 zł. W obu przypadkach licytacja dalej trwa.
Crunchips przygotował coś dla fanów piłki nożnej i komentarzy Tomasza Hajty, a mianowicie replikę koszulki z meczu FC Kaiserslautern z Bayernem Monachium w sezonie 1997/1998 z podpisem Jurka Owsiaka oraz założycieli Kanału Sportowego jednego z najbardziej popularnych kanałów na youtubie w Polsce. Ostatecznie koszulkę wylicytowano za 3550 zł.
O zapamiętywaniu reklamy udało nam się napisać cały tekst, który znajdziecie tutaj, jednak zauważyliśmy, że największe zainteresowanie wzbudziła grafika mówiąca o wpływie humoru na wskaźnik wyróżnialności reklamy. Dlatego chcielibyśmy ten temat ten nieco rozszerzyć i uzupełnić o kolejną grafikę.
Wyraźnie z niej wynika, że co prawda humor nie wpływa na perswazyjność reklamy, ma jednak niebagatelny wpływ na wyróżnialność, co z oczywistego powodów przekłada się na jej skuteczność. W końcu jeśli nie zauważymy reklamy, to nie będzie ona w stanie na nas zadziałać.
Otwartym nadal jednak pozostawało pytanie jaki humor stosować i czy czasem, jeśli nie trafimy w gusta klientów, to nie zaczną oni postrzegać marki negatywnie. Podczas badań nad humorem udało się ustalić typy humoru oraz oszacować wielkość grup.
Teraz zostaję tylko odpowiedzieć na pytanie, jaki humor będzie odpowiedni dla naszej grupy docelowej i wykreować odpowiednią reklamę zgodną z wartościami firmy.
Możemy też przeprowadzić pewien eksperyment. Zamknijcie oczy i spróbujcie zwizualizować sobie reklamę, którą pamiętacie? Jaka reklama jako pierwsza przyszła Wam na myśl? Zrobiliśmy ten eksperyment w naszym biurze i zgadnijcie jaki był wynik? Zdecydowana większość, bo aż 75% osób wskazało na reklamę, która używała humoru. Potwierdzają to także analizy naukowe dotyczące zwycięskich reklam na festiwalach. (badania Gulas & Weinberger 2015). Warto także zauważyć, że praktycznie wszystkie reklamy podczas jednego z największych wydarzeń marketingowych czyli Super Bowl (wyświetlenie 30-sekundowego spotu kosztuje wówczas ok. 5 mln USD – ogląda go 50% populacji Ameryki + ok. 800 mln widzów na świecie) wykorzystują humor.
Odwiedzajcie nasz blog regularnie, dzięki czemu będziecie mogli zapoznać się z większą ilością ciekawostek, interesujących reklam, propozycji reklamowych bądź różnego typu informacji o pojawiających się możliwościach promocji w konkretnych miastach bądź dla konkretnych branż. Jeśli macie zapytanie o reklamę to agencja reklamowa Lokalmedia z chęcią przedstawi Wam ofertę na nośniki reklamy zewnętrznej, które znajdują się w naszej ofercie.