W 2020 rada miejska Krakowa uchwaliła tzw. uchwałę krajobrazową, która ma skuteczniej chronić krajobraz miejski przed natarczywymi reklamami. Pomiędzy lipcem 2020,a lipcem 2022 trwał okres dostosowawczy, podczas którego właściciele musieli dostosować się do nowych regulacji. Uchwała spowodowała liczne zmiany zarówno w krajobrazie, jak i metodach promocji firm i przejścia na inne nośniki reklamy zewnętrznej w Krakowie. Wiele z nich jest nawet skuteczniejszych niż billboardy. W dzisiejszym wpisie postaramy się odpowiedzieć na pytanie: Jak się reklamować w Krakowie po uchwale krajobrazowej.
Zniknęły zarówno wielkie reklamy na budynkach, ale także mniejsze zakładane na płotach, czy wiele szyldów reklamowych, które nie spełniły wymogów. Efekt to ponowne pokazanie się wielu budynków i ich elewacji, zarówno tych atrakcyjnych, jak i takich, które od wielu lat domagały się remontu. Jednak w podsumowaniu według większości mieszkańców są to korzystne zmiany, a miasto jest ładniejsze. Trudno się temu dziwić, bo ilość billboardów w niektórych miejscach potrafiła przytłoczyć.
Billboardy, szyldy i tablice odeszły w zapomnienie. Jednak potrzeba informowania o swoich produktach i usługach, jak najbardziej pozostała aktualna. Dobrymi sposobami, które pozostały w pełni legalne, a są efektywnymi możliwościami reklamy to przykładowo reklama w komunikacji miejskiej. Ekrany w autobusach i tramwajach w Krakowie wyświetlają się codziennie tysiącom mieszkańców miasta. Do plusów tej reklamy należy moment dotarcia. Pasażerowie oglądają reklamę w czasie, kiedy nigdzie im się nie spieszy. Tramwaju czy autobusy i tak nie przyspieszą. Na ekranach natomiast oprócz reklam wyświetlają się przydatne informacje o planowanych zmianach w komunikacji czy informacje związane z miastem. Oba te czynniki sprawiają, że ekrany są chętnie obserwowane przez mieszkańców.
Można również okleić taki pojazd, dzięki czemu będzie on jeździł po mieście i promował Twoją działalność. Oklejony tył autobusu jest aktualnie najbliższym odpowiednikiem reklamy billboardowej razem z reklamą na paczkomatach i reklamą na przystankach miejskich i citylightach.
Plusem oklejonego autobusu jest jego mobilność. Dotrze zarówno do kierowców, przechodniów, rowerzystów w bardzo wielu punktach miasta. Paczkomaty i citylighty to z kolei bardzo dobra metoda docierania do mieszkańców konkretnych okolic. Przykładowo jeśli chcesz promować kwiaciarnię na ulicy Mickiewicza to korzystając z reklamy na lokalnych paczkomatach i przystankach masz pewność, że zobaczą ją potencjalni klienci.
Nie można reklamować się na budynkach, ale nie ma przeszkód by reklamować się w ich środku. Co więcej takie miejsca zapewniają dużą lepszą możliwość targetowania konkretnej reklamy. Przykładowe miejsca to uniwersytety i szkoły wyższe, przychodnie, supermarkety, kluby fitness czy siłownie. W wielu z nich znajdują się ekrany na których możesz wyświetlać swoje materiały. Dzięki temu nie tylko docierasz do swoich klientów, ale także robisz to dużo skuteczniej mówiąc językiem konkretnej grupy, trafiając w ich zainteresowania czy proponując konkretne rozwiązania problemów. Przykładowo produkty dietetyczne doskonale pasują do klubów fitness, a rekrutacje do uczelni wyższych.
Nadal masz wątpliwości, jak reklamować się w Krakowie? Warto skontaktować się z agencją reklamową Lokalmedia, która dysponuję wieloma nośnikami reklamy zewnętrznej zarówno w Krakowie, jak i innych miastach, dzięki czemu w pełni legalnie oraz skutecznie dotrzesz do osób zainteresowanych Twoją ofertą. Wystarczy podać jakie metody promocji Cię interesują albo jaki masz budżet i wtedy nasi handlowcy stworzą dopasowaną ofertę dla Ciebie. Sprawdź wszystkie możliwości jak reklamować się w Krakowie na dedykowanej stronie reklama w Krakowie.