Zaplanuj z nami kampanię na Euro 2024
Lokalmedia reklama zewnętrzna
Strona główna » Blog » Jak stworzyć reklamę, która zapadnie odbiorcom w pamięć?
Jak stworzyć reklamę by zapadła odbiorcom w pamięć

Jak stworzyć reklamę, która zapadnie odbiorcom w pamięć?

Każdego roku publikowane są miliony reklam zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym. Wiele z nich rywalizuję o uwagę tego samego odbiorcy w tym samym czasie. Jak sprawić by akurat nasza reklama została zapamiętana zamiast kreacji konkurencyjnej firmy? Co wpływa na to, że jedna reklama odnosi sukces, a druga przechodzi bez echa? W dzisiejszym wpisie postaramy się uwypuklić najważniejsze elementy reklamy, które mogą wpłynąć na skuteczność i efekt, jaki osiągamy dzięki reklamie.

Prosty przekaz reklamowy

Według badania opublikowanego przez Microsoft potrafimy skupić uwagę średnio na osiem sekund, więc reklama powinna być prosta i konkretna. Dzięki czemu w momencie skupienia odbiorcy na naszej reklamie może on uzyskać wszystkie potrzebne informacje do stwierdzenia faktu czy jest zainteresowany reklamowanym produktem, usługą czy ofertą pracy. Jeśli tak z pewnością będzie umieć skontaktować się i zapytać o szczegóły, więc nie należy przeładowywać reklamy treścią.

Jedynym wyjątkiem jest posiadanie dużego budżetu, dzięki któremu możemy stopniowo budować ciekawość naszych odbiorców stosując tzw. reklamę teaserową(drażniącą).

Reklama budząca uśmiech

Alternatywnym sposobem na wzbudzenie zainteresowanie i zwiększenie wskaźnika zapamiętywania reklamy jest rozbawienie odbiorcy.  Jak wynika z badań Millward Brown zdecydowanie częściej zapamiętujemy reklamy, w których obecny jest humor. Nie ma to niestety wpływu na perswazyjność, natomiast bez zapamiętania i zauważenia reklamy i tak nie mamy szans przekonać potencjalnego klienta do siebie.

Jak stworzyć reklamę by zapadła odbiorcom w pamięć

Używanie języka grupy docelowej

Łączy się to z naszą pierwszą radą, a mianowicie tworzeniem prostego przekazu. Jeśli komunikat jest niezrozumiały nie zostanie zapamiętany przez większość osób. W natłoku różnych komunikatów większość z nas spostrzega tylko te, które trafiają do nas bezpośrednio. Jeśli reklama jest skierowana do młodzieży warto posiłkować się ich językiem, jeśli do informatyków to można użyć ich specjalistycznego języka. Osiągamy dzięki temu dużo większe prawdopodobieństwo, że treść zostanie zapamiętana, a potencjalny klient z naszej grupy docelowej uzna ofertę za godną uwagi.

Odwołuj się do przedmiotów/osób, które klient docelowy zna

Moc skojarzeń jest ogromna, szczególnie jeśli są one pozytywne, dlatego często reklamy nawiązują do przyjemności bądź zatrudniają celebrytów do promowania swoich produktów czy usług. Wszystkie te działania mają na celu połączyć pozytywne skojarzenia z daną marką. Dlatego wiele firm stosuję jednolitą kolorystykę, logo, hasła reklamowe przez wiele lat zmieniając jedynie detale. Wpływa to na efekt, jakim jest zapamiętywanie reklamy przez długi czas.

Jak stworzyć reklamę by zapadła odbiorcom w pamięć

Najważniejsza zasada tworzenia kampanii, które zapadają w pamięć

Najważniejszą zasadą o której trzeba koniecznie pamiętać tworząc reklamę jest konieczność myślenia o kliencie docelowym. Im bliżej i lepiej poznamy grupę do której chcemy dotrzeć tym mamy większe prawdopodobieństwo, że nasza reklama okaże się skuteczna i zapamiętana. Agencja reklamowa Lokalmedia chętnie doradzi w jakich miejscach powinna być umieszczona kampania reklamowa by dotarła do odpowiedniej grupy oraz może pomóc stworzyć odpowiednie materiały.

Wypełnij formularz i uzyskaj darmową wycenę

Z nami zamówisz reklamę, jaką chcesz, kiedy chcesz i gdzie tylko chcesz!

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

Kontakt z doradcą ds. reklamy zewnętrznej
reklama@lokalmedia.pl
Skopiowano

Wypełnij formularz

i uzyskaj darmową wycenę

Kontakt
Zapisz się do newslettera

Zwiększ swoją wiedzę o reklamie

Wyrazam zgode na przetwarzanie moich danych osobowych przez firme LM OOH Sp. z o.o. z siedziba w Garbary 53/1, 61-869 Poznan, NIP: 7831877643 w celu wysylki wiadomosci.

© Wszelkie prawa zastrzeżone - Lokalmedia 2024