Zaplanuj z nami kampanię na Euro 2024
Lokalmedia reklama zewnętrzna
Strona główna » Blog » Rodzaje reklamy zewnętrznej
czy warto reklamowac sie w centrach handlowych

Rodzaje reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna to jeden z najstarszych i najbardziej popularnych sposobów promowania marki, produktu czy usługi. To forma reklamy, która dotyka każdego – niezależnie od wieku, płci czy wykształcenia. Bez względu na to, czy jesteś właścicielem małego sklepu, czy też zarządzasz globalnym koncernem – reklama zewnętrzna to doskonałe narzędzie marketingowe. W tym artykule przedstawimy najpopularniejsze rodzaje reklamy zewnętrznej oraz poradzimy, jak skutecznie wykorzystać tę formę promocji. Zachęcamy również do kontaktu z naszymi specjalistami by uzyskać pełną informację o dostępności w konkretnych miastach i danym terminie.

Formy reklamy zewnętrznej:

  • Reklama w komunikacji miejskiej
  • Reklama wielkoformatowa i na billboardach
  • Reklama w supermarketach
  • Reklama w klubach fitness i siłowniach
  • Reklama na przystankach miejskich
  • Reklama w biurowcach
  • Reklama na paczkomatach
  • Reklama w pociągach
  • Reklama na uczelniach wyższych
  • Reklama w taksówkach
  • Reklama na lotniskach
  • Reklama w placówkach medycznych
  • Reklama w metrze
  • Reklama na ekranach led i telebimach
  • Reklama w centrach handlowych
  • Reklama na rowerach miejskich
  • reklama w radiu
  • reklama na stadionach

Billboardy – ponadczasowa klasyka

Billboardy to jedna z najstarszych form reklamy zewnętrznej. Są to olbrzymie tablice reklamowe, umieszczane najczęściej w strategicznych miejscach – przy ruchliwych ulicach, w pobliżu centrów handlowych czy na stacjach benzynowych. To forma reklamy, która nie wymaga interakcji ze strony klienta – reklama sama w sobie przyciąga uwagę i przekazuje najważniejsze informacje o marce czy produkcie. Billboardy są właściwie wykorzystywane przez wszystkie branże. Można wykorzystywać zarówno reklamy wielkoformatowe na setki metrów kwadratowych czy ekrany ledowe rozmieszczone w centrach miast, ale także dużo mniejsze lokalne billboardy.

Reklama zewnetrzna rodzaje

Reklama w komunikacji miejskiej – ruchoma forma promocji

Reklamy mobilne to forma reklamy zewnętrznej, która zyskuje na popularności w ostatnich latach. Polega ona na umieszczeniu reklamy na ruchomych nośnikach, takich jak autobusy czy tramwaje. To doskonałe rozwiązanie dla marek, które chcą dotrzeć do dużej grupy odbiorców – reklama na autobusach czy tramwajach jest bowiem widoczna dla każdego, kto znajduje się na trasie pojazdu. Dodatkowo, ruchome nośniki umożliwiają dotarcie do miejsc, gdzie tradycyjne billboardy nie są możliwe do umieszczenia. Co więcej jest to reklama, która może być skierowana do pasażerów komunikacji, gdyż w wielu miastach autobusy i tramwaje są wyposażone w monitory na których można wyświetlać przekaz reklamowy w czasie, kiedy mieszkańcy danego miasta mają czas by się zapoznać z treścią reklamy. Jest dostępna w ponad100 miastach w Polsce i liczba ta stale rośnie. Jeśli skupiasz się na terenie Warszawy warto również rozważyć reklamę w Warszawskim metrze. Po więcej informacji zapraszamy na dedykowaną komunikacji miejskiej stronę.

rodzaje reklama zewnetrzna

Rodzaje reklamy zewnętrznej: Reklama w pociągach

Podróżowanie na długich dystansach często staje się nudne, co sprawia, że pasażerowie szukają czegoś interesującego, aby skrócić subiektywny czas podróży. Ekrany w pociągach dostarczają pasażerom rozrywki i przyciągają ich uwagę, co sprawia, że reklama w tym miejscu jest skutecznym narzędziem promocji.

Poprzez łączenie przydatnych informacji z reklamami, możemy zapewnić pasażerom przyjemniejszą podróż. Sprawia to również, że częściej zerkają oni na monitory zapoznając się z treściami reklamowymi.

Rodzaje reklamy zewnętrznej: Reklama na paczkomatach

Reklama na paczkomatach to nowoczesna i oryginalna forma reklamy zewnętrznej. Paczkomaty rozsiane sąpo całej Polsce, w miastach, miasteczkach i wsiach. Obecnie istnieje możliwość zamieszczenia reklamy na około 20 tysiącach paczkomatów. Dzięki systemowi oświetlenia, reklama jest dobrze widoczna zarówno w dzień, jak i w nocy, co oznacza, że Twoja reklama działa przez całą dobę.

reklama zewnętrzna rodzaje

Rodzaje reklamy zewnętrznej: Reklama w supermarketach

Monitory reklamowe zostały rozmieszczone w sklepach w taki sposób, aby każda osoba stojąca w kolejce do kasy mogła swobodnie zobaczyć ekran. Dzięki temu przyciąga uwagę klienta, prezentując na monitorach interesujące treści. Mogą to być jak prognozy pogody, aktualne wiadomości ze świata, wyniki sportowe, kursy walut i oczywiście reklamy. To doskonała okazja, aby dotrzeć do szerokiej grupy potencjalnych klientów!

reklama zewnetrzna rodzaje

Rodzaje reklamy zewnętrznej: Reklama na przystankach miejskich

Reklama na przystankach miejskich to nowoczesna reklama w przestrzeni miejskiej i skuteczny sposób na zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki. Dzięki temu rozwiązaniu możesz dotrzeć do klientów w miejscach, gdzie tradycyjne nośniki reklamowe nie są dostępne. Dodatkowo, reklama na przystankach miejskich jest bardzo elastyczna i dostosowana do Twoich potrzeb, co pozwala na osiągnięcie wysokiej skuteczności przy niskich kosztach. Dzięki temu możesz być w stałym kontakcie ze swoimi klientami i umieścić swoje reklamy w miejscach, gdzie najczęściej przebywają.

Rodzaje reklamy zewnętrznej: Reklama w klubach fitness

Zainteresowanie klubami fitness oraz siłowniami stale rośnie. Dla wielu osób jest to stały sposób spędzenia wolnego czasu i troszczenia się o swoją sylwetkę. Dlatego te miejsca są idealnym miejscem do prowadzenia kampanii reklamowych skierowanych dla osób aktywnych oraz do klienta premium, ponieważ ,aż 93% klientów klubów fitness deklaruje, że stać ich na wygodne życie.

Monitory zlokalizowane są w miejscach, gdzie klubowicze spędzają najwięcej czasu, czyli przed bieżniami, rowerami stacjonarnymi, w strefach z wolnymi ciężarami.

formy reklamy zewnetrznej

Rodzaje reklamy zewnętrznej: Reklama na uczelniach wyższych

Studenci to często pomijana i niedoceniana grupa konsumentów, mimo że są, są jednymi z najbardziej aktywnych na rynku. Dodatkowo, jest to bardzo duża i aktywna grupa często poszukująca nowych doświadczeń i wyzwań. Branże związane z rekrutacją, rozrywką, edukacją, sposobami na spędzanie wolnego czasu często wykorzystują ten nośnik reklamowy.

Reklam zewnętrzna rodzaje: Reklama w taksówkach

Kolejną formą reklamy zewnętrznej jest reklama w taksówkach na małych ekranach umieszczonych na zagłówkach foteli. Codziennie Twoją reklamę zobaczą inne osoby należące do bardzo zróżnicowanego grona odbiorców.
Reklama będzie pokazywać się na tabletach umieszczonych na oparciach foteli w taksówkach Uber, Bolt oraz Free Now. Aktualnie reklama jest dostępna na terenie Warszawy, Krakowa i Wrocławia. Planowane jest rozszerzenie usługi na kolejne miasta.

rodzaje reklam zewnetrznych

Reklama zewnętrzna rodzaje: Reklama w przychodniach

Monitory reklamowe znajdują w starannie wyselekcjonowanych miejscach takich jak: rejestracje, poczekalnie czy ciągi komunikacyjne. Sprawi to, że Twoja reklama w przychodniach będzie miała szerokie grono odbiorców, a Twoje produkty czy usługi staną się wśród nich o wiele bardziej popularne. Jeśli grupa docelowa do jakiej chcesz dotrzeć jest związana ze zdrowiem, branżą dziecięcą albo skierowana do osób starszych bądź zainteresowanych profilaktyką. To zdecydowanie reklama w placówkach medycznych będzie świetnym wyborem.

Skontaktuj się z profesjonalną agencją reklamy zewnętrznej

Oferujemy bardzo wiele różnych możliwości promowania się. Skontaktuj się z naszymi ekspertami od reklamy zewnętrznej, którzy dopasują rodzaj reklamy ooh do potrzeb konkretnej firmy i okolicy. Zachęcamy do kontaktu i uzyskania darmowej wyceny.

Wypełnij formularz i uzyskaj darmową wycenę

Z nami zamówisz reklamę, jaką chcesz, kiedy chcesz i gdzie tylko chcesz!

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

reklama zewnętrzna specjalista
Marcin Łęgosz
Dział handlowy Lokalmedia
reklama@lokalmedia.pl
Skopiowano

Wypełnij formularz

i uzyskaj darmową wycenę

Kontakt
Zapisz się do newslettera

Zwiększ swoją wiedzę o reklamie

Wyrazam zgode na przetwarzanie moich danych osobowych przez firme LM OOH Sp. z o.o. z siedziba w Garbary 53/1, 61-869 Poznan, NIP: 7831877643 w celu wysylki wiadomosci.

© Wszelkie prawa zastrzeżone - Lokalmedia 2024