Case study kampanii Sports Direct

Z pewnością wielu z Was interesuję, jak działa agencja reklamowa, jak wyglądają relacje z klientami agencji, z jakimi tematami przychodzą do nas klienci oraz jakie są efekty tych rozmów i negocjacji. Dziś chcielibyśmy zaprezentować Wam kampanie realizowaną dla jednego z liderów branży akcesoriów i odzieży sportowej Sports Direct.
Etap negocjacji i planowania kampanii reklamowej
Negocjacje i dyskusje nad pomysłami do kampanii reklamy zewnętrznej trwały dosyć długo, bo pierwszy sygnał o planowanej kampanii dostaliśmy już w lipcu 2022. Celem kampanii miała być promocja nowo otwieranego sklepu marki w Galerii Młociny w Warszawie. Przez kilka miesięcy dopracowywaliśmy szczegóły oraz uzgadnialiśmy strategię. Pozyskiwaliśmy informację, jakie nośniki są wolne oraz jak dotrzeć do jak największej ilości ludzi tuż przed otwarciem oraz na samym początku działalności sklepu w centrum handlowym. Rozważane były praktycznie wszystkie możliwe opcje reklamy w Warszawie, ale ostatecznie stanęło na wyborze nośników gwarantujących maksymalnie szerokie dotarcie do osób mieszkających w promieniu 4 km od Galerii Młociny ze szczególnym uwzględnieniem nośników bezpośrednio docierających do zainteresowanych sportem.
Wybrane nośniki reklamy zewnętrznej w Warszawie
- 3 najbliższe stacje metra : Młociny, Wawrzyszew oraz Stare Bielany. Umieszczone zostały w nich plakaty na citylightach oraz cityscrollach przy ruchomych schodach oraz przy wejściach do stacji metra.
- 7 Billbaordów zlokalizowanych na wskazanym obszarze
- 16 reklam na przystankach komunikacji miejskiej
- 30 Reklam na autobusach, które wyjeżdżały z zajezdni Stalowa (dzięki temu autobusy poruszały się po dzielnicach północnych, a dokładniej Praga Północ, Tarchomin, Białołęka, Targówek, Bielany oraz Żoliborz)
- 16 klubów fitness zlokalizowanych w północnych dzielnicach Warszawy w których wyświetlał się spot reklamowy Sports Direct na ekranach umieszczonych wewnątrz siłowni
Realizacja kampanii reklamy zewnętrznej
Kampania ostatecznie została zrealizowana na przełomie 2022 i 2023 roku i zakończyła się sporym sukcesem, gdyż sklep cieszył się i nadal cieszy bardzo dużą popularnością. Sprawdził to osobiście nasz pracownik mieszkający w okolicy. Poniżej prezentujemy raport video z kampanii na których można dokładnie obejrzeć wszystkie rodzaje nośników reklamy zewnętrznej użytych w kampanii marketingowej dla Sports Direct w Warszawie.