Select Page

Na czym w ogóle polega reklama w Paczkomatach?

Chcąc odpowiedzieć na pytanie, dlaczego taka forma reklamy jest nieskuteczna, należy najpierw zacząć od powiedzenia, na czym ona w ogóle polega.

Ekrany w Paczkomatach to nowoczesny i niestandardowy nośnik reklamowy DOOH (Digital Out Of Home – ang. reklama zewnętrzna). W całej Polsce znajduje się 2800 takich urządzeń wyposażonych w ekrany, na których możliwa jest emisja reklam. Dzięki temu, że są to maszyny działające całą dobę, reklamę można wyświetlać w nich bez przerwy.

Poszukując nietypowego sposobu na zwiększenie zainteresowania swoją firmą, zdecydowałeś się zainwestować w takie nośniki. Po jakimś czasie zaczynasz się jednak zastanawiać…. Dlaczego jednak ta reklama nie działa?

“W gorącej wodzie kąpani”

Powodem może też być to, że Twoja kampania dopiero co wystartowała i nie miała jeszcze okazji zapaść w pamięć osobom, do których chcesz dotrzeć. Jednego razu Twoi klienci będą w pośpiechu, nastawieni na jak najszybsze odebranie paczki. Innym razem, być może wieczorem (paczkomaty działają 24/7!) będą mogli pozwolić sobie na spokojne zapoznanie się z tym, co masz do zaoferowania.

W takim przypadku najlepiej po prostu zaczekać na efekty, które kampania dopiero zacznie generować.

Okres emisji ma znaczenie

Być może w Twoim przypadku czas emisji okazał się być zbyt krótki. Jeżeli okres reklamowania wynosił poniżej, sugerowanego przez nas, jednego miesiąca, mógł on nie przynieść wystarczająco zadowalających Cię efektów.

Z tego powodu Twoja reklama mogła nie dotrzeć do zadowalającej ilości przyszłych klientów, którzy byliby zainteresowani Twoją ofertą. Proponujemy w takim przypadku przedłużenie czasu kampanii.

Twoi klienci są paczkomatoodporni

Możliwe, że klienci, do których chcesz dotrzeć, są fanami tradycyjnej poczty, dlatego dotarcie do nich, tak jak oczekiwanie na listonosza, może się nieco wydłużyć.

Innymi słowy, być może niepoprawnie określiłeś swoją grupę docelową lub znajdują się w niej starsze osoby, dla których korzystanie z paczkomatów jest mało praktyczne lub niezrozumiałe. Starsze osoby bowiem częściej wybierają pocztę i tradycyjne wizyty w placówkach. W przypadku takich klientów polecamy skorzystanie z naszych ekranów w supermarketach i prywatnych przychodniach lekarskich.

Mniej, niekoniecznie znaczy lepiej

Kolejnym powodem, dla którego możesz twierdzić, że reklama w Paczkomatach nie działa, może być fakt, że zainwestowałeś w zbyt małą ilość nośników. Jak mówi powiedzenie, “z pustego i Salomon nie naleje”. Rozwiązanie problemu może okazać się banalnie proste.

Być może wystarczy dołączyć do jednego wybranego wcześniej ekranu, kilka kolejnych. Powstanie efekt skali, a Ty osiągniesz sukces.

Jak widzisz, wiele problemów może okazać się wcale nie tak trudnych, a ich rozwiązanie banalnie proste.

Jeżeli chcesz przetestować ten rodzaj reklamy w Paczkomatach, zapraszamy do współpracy z nami. Napisz do nas na reklama@lokalmedia.pl