Euro 2020: przegląd kampanii Tyskie, RTV Euro AGD, Lotos

Euro 2020 rusza już dziś - w piątek 11 czerwca! Wydarzenie zostało przeniesione o rok z powodu panującej na świecie pandemii koronawirusa.
W związku ze zbliżającymi się Mistrzostwami Europy 2020 marki rozpoczynają wielkie kampanie wizerunkowe.
Grupa Lotos z kampanią “Trzeba patrzeć szerzej, aby widzieć więcej”
Grupa Lotos jest głównym sponsorem reprezentacji Polski w piłce nożnej. Kampania ruszyła 10 maja. Przygotowano spot 30 sekundowy oraz kilka wariantów spotów 6 sekundowych. Internauci i telewidzowie mogą zobaczyć w kampanii na Euro 2020 między innymi Roberta Lewandowskiego i Wojciecha Szczęsnego.
Głównym tematem kampanii są emocje.
– W naszym życiu bardzo wiele się zmieniło i nadal się zmienia. Kampania ma dostarczyć pozytywnych emocji poprzez pokazanie silnej, innowacyjnej marki oraz głównego sponsora Reprezentacji Polski w piłce nożnej. Grupa LOTOS również czekała na ten moment. Trzymamy kciuki za Biało-Czerwonych i chcemy dzielić sportowe emocje z polskimi kibicami – powiedziała Kinga Fedorowska, dyrektor ds. marketingu w Grupie LOTOS.
Kampania w dalszych etapach będzie oferować konkurs dla kibiców oraz promocję na stacjach Lotos.
RTV Euro AGD i kampania reklamowa “Euro, Euro, Euro!”
Sklep z artykułami elektronicznymi wystartował z kampanią pod tytułem “Euro, Euro, Euro”, w której występują między innymi Magda Gessler, Mateusz Borek i Dariusz Szpakowski.
Kampania ma nawiązywać do pozytywnych emocji, których mogą doznać kibice UEFA Euro 2020 oraz użytkownicy artykułów elektronicznych sklepu RTV Euro AGD.
- Najbliższe miesiące dla wielbicieli sportu to czas wielkich emocji, nie tylko związanych z mistrzostwami Europy w piłce nożnej, ale również z igrzyskami olimpijskimi. W kampanii chcieliśmy się odnieść do tych wydarzeń i pokazać, jak nasze produkty mogą uprzyjemnić ten czas, zapewnić rozrywkę na najwyższym poziomie i ułatwić codzienne, rutynowe zadania, aby klienci mogli poświęcić się celebrowaniu przyjemności - mówi Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. handlu i marketingu, RTV EURO AGD. - W podobnej emocjonalnej narracji utrzymane były nasze ubiegłoroczne kampanie, przebiegające pod hasłem „Okazje na lepsze życie”.
Słyszeliście już gdzieś tę piosenkę?
Do kampanii zaaranżowano piosenkę “Futbol, futbol” - współautorstwa Jonasza Kofty i Leszka Bogdanowicza. Piosenkę wykonała Maryla Rodowicz, w 1974 roku podczas ceremonii otwarcia Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej.
„Euro, Euro, Euro”, odnosi się nie tylko do Euro 2020, ale i jak łatwo się domyślić - nazwy sklepu.
Sklep RTV Euro AGD w swojej strategii marketingowej wykorzystuje różne kanały dotarcia do konsumenta: social media, komunikację na cyfrowych ekranach DOOH w sieci własnej, współpracę z influencerami, dodatkową strategię ATL - na zewnętrznych nośnikach reklamowych (OOH) takich jak: emisja na ekranach paczkomatów InPost, oklejanie rowerów miejskich.
Tyskie - Polacy to Mistrzowie Europy w przechodzeniu na “Ty”
“Jesteśmy mistrzami Europy w przechodzeniu na TY” - to hasło przewodnie tegorocznej kampanii marki Tyskie.
W spocie reklamowym występuję polscy kibice, którzy przechodzą na “ty” z innymi europejskimi kibicami. W kampanii możemy dostrzec największego fana piłki nożnej - Manolo.
Marka zwraca uwagę na przywiązanie do kibicowania, które łączy Polaków i innych mieszkańców Europy - bez względu na różnice kulturowe i światopoglądowe. Na komunikację wpływa także pandemia COVID-19, która potęguje tęsknotę za bliskimi relacjami i spotkaniami.
Tyskie wykorzystuje spoty reklamowe do emisji w telewizji, w internecie oraz social mediach. Dodatkowo marka korzysta z zewnętrznych nośników. W ramach kampanii i współpracy z Kanałem Sportowym, Tyskie będzie obecne 2 razy dziennie podczas programów w Kanale o tematyce Euro – i wieczorami, gdy prowadzący będą przechodzić na TY z kibicami w Hejt Parku dyskutując o bieżących wydarzeniach z turnieju.