fbpx

Jak rekrutować pracowników? Proste pytanie – skomplikowana odpowiedź. W obecnych czasach, kiedy panuje rynek pracownika, agencje pracy, rekruterzy, działy HR muszą nieźle się wysilić, aby znaleźć odpowiedniego pracownika.

Na skuteczne pozyskanie nowej osoby do pracy składa się wiele elementów. Między innymi: odpowiednia komunikacja, treść ogłoszenia oraz dobór odpowiednich nośników reklamowych do danej grupy docelowej. W tym artykule przedstawiamy case study kampanii rekrutacyjnych przeprowadzonych na zewnętrznych nośnikach informacyjno-reklamowych.

Rekrutacja na ekranach w supermarketach - praca w Niemczech

Emisja spotu rekrutacyjnego miała miejsce w sieci sklepów Intermarche na terenie mniejszych miejscowości do 70 tys mieszkańców. 

Ogłoszenie pokazywaliśmy jedynie na ekranach w sklepach sieci Intermarche z numerem telefonu firmy, która zleciła nam wykonanie kampanii. 

Supermarket to miejsce, gdzie codziennie przewija się kilka tysięcy ludzi, którzy zmuszeni są krótszą bądź dłuższą chwilę poczekać w kolejce do kasy. Dzięki umieszczonym tam ekranom możemy skupić ich uwagę i zachęcić do kontaktu w sprawie pracy. 

Za pomocą tego rozwiązania docieramy nie tylko do mieszkańców dużych ośrodków miejskich, ale także do potencjalnych pracowników z mniejszych miast.

W komunikacie reklamowym skupiliśmy się na kluczowych korzyściach wynikających z pracy na tym stanowisku: bezpłatny transport, obiady za darmo, 10 euro/h + 10% premii.  

Poniżej przedstawiamy wyniki z kampanii. W ciągu 10 dni firma uzyskała 30 telefonów w związku z chęcią podjęcia współpracy. Dodatkowo, kandydaci zgłaszali się także w trakcie 30 dni od pierwszego kontaktu z rekruterem!

jak rekrutować pracowników

Co ciekawe, jedynie 20% osób było w stanie wskazać skąd dowiedziało się o ogłoszeniu. Pozostałe 80% twierdziło, że trafili z radia, gazety, czy też internetu. A jak wiadomo, ogłoszenie wyświetlane było jedynie na monitorach przy kasach w sklepach Intermarche.

Jak rekrutować pracowników produkcyjnych? Rekrutacja w Nowej Rudzie

Jakiś czas temu przeprowadziliśmy kampanię rekrutacyjną dla firmy produkującej piany poliuretanowe w Nowej Rudzie. Ze względu na brak wymaganych konkretnych kompetencji , klientowi zależało na dotarciu do szerokiego grona odbiorców.

W związku z tym zdecydowaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie pokazanie ogłoszenia na ekranach przykasowych w supermarkecie Intermarche. Dzięki temu informacja dociera do dużej liczby odbiorców, z różnych segmentów. 

Podczas trwania kampanii rekrutacyjnej (w okresie luty-marzec), firma odnotowała 10 zgłoszeń w sprawie pracy, z czego 7 pracowników zostało zatrudnionych. Biorąc pod uwagę małą lokalną społeczność Nowej Rudy był to bardzo zadowalający wynik. 

Dodatkowo dynamiczna forma przekazu skutecznie przyciąga uwagę potencjalnych pracowników, co przekłada się na efektywność kampanii.

Zewnętrzne nośniki reklamowe - sposób na kreowanie odpowiedniego wizerunku pracodawcy

Pracodawcy często wykorzystują zewnętrzne nośniki reklamowe w celach employer brandingu, czyli budowania wizerunku marki jako “pracodawcy z wyboru”. 

Dla naszego klienta Barry Callebaut przygotowaliśmy kreację graficzną, którą wykorzystano do oklejenia paczkomatów podczas kampanii rekrutacyjnej. Wykonaliśmy sesję zdjęciową, która kreowała identyfikację marki – producenta czekoladek. 

Dodatkowo zdjęcia były wykorzystane do wsparcia kampanii employer brandingowej w Social Mediach.

Podczas kampanii liczba kontaktów z reklamą (odebranych paczek) wyniosła 106000 – biorąc pod uwagę osoby przechodzące obok paczkomatu dałoby to znacznie większą liczbę! 

jak rekrutować pracowników

Kampania reklamowa na prośbę dla naszego klienta Barry Callebaut Polska na celu miała głównie zwiększyć świadomość marki jako pracodawcy. 

Jest to firma produkująca czekoladki więc również musieliśmy o to zadbać. Głównym celem było stworzenie kreacji, w której pracownicy różnych szczebli mogli lepiej identyfikować się z firmą.

Padł pomysł połączenia stanowisk z konkretnymi czekoladami. Stąd np. dział human resources(HR) był w kształcie Serca.

Następnym krokiem było przygotowanie sesji zdjęciowej w naszym studio i stworzeni zdjęć do kampanii. Tym sposobem zajęliśmy się całą realizacją – zakup mediów + stworzenie kreacji. Kampania była skierowana wokół docelowego miejsca pracy.

Dzięki odpowiedniemu zasięgowi kampanii zbudowaliśmy większą świadomość o pracodawcy na rynku w jakim próbował zrekrutować swoich nowych pracowników.

Jak rekrutować pracowników - Podsumowanie

Odpowiednio dobrane działania rekrutacyjne tj. wybranie optymalnych miejsc, w których zamieścimy ogłoszenie, ciekawa kreacja oraz prosty przekaz gwarantuje szybką i skuteczną rekrutację.

Nie zawsze portale z ogłoszeniami o pracę to dobry wybór – Twój komunikat może ‘zniknąć’ wśród masy innych ogłoszeń. Wybierając alternatywne metody masz szansę się wyróżnić i w krótkim czasie znaleźć odpowiednie osoby do pracy!

Jeśli temat Cię zaciekawił, sprawdź nasze pozostałe case study kampanii rekrutacyjnych PZU i Amazona