Zaznacz stronę

Miliony pasażerów korzystają z kolei

W samym czerwcu 2018 roku kolej wybrało 25,9 mln podróżnych. W pierwszym półroczu 2018 roku kolejami podróżowało 150,5 mln osób. Ze względu na odległość między miejscem zamieszkania, a miejscem pracy podróż kolejami dla wielu osób stanowi najbardziej ekonomiczną formę transportu.

„Średnia długość przejazdu jednego pasażera wynosi 70 km.”

Raport Urzędu Transportu Kolejowego

Pokonanie średniej długości przejazdu wynoszącej 70 km zajmuje ok. 60 minut. Podczas takiej podróży wiele osób nudzi się, szuka dodatkowych bodźców, które skróciłyby subiektywny czas podróży. Łącząc treści informacyjne z reklamami, dajemy pasażerom możliwość przyjemniejszego spędzenia nużącej podróży oraz przyzwyczajamy go do regularnego kontaktu z ekranami reklamowymi.

Zastosowanie ekranów reklamowych w kolejach pozwala na dotarcie do szerokiej grupy docelowej. Poza informacjami o ofercie przewoźnika, utrudnieniach w komunikacji, pasażer może zobaczyć kampanie społeczne, czy poznać atrakcje turystyczne docelowego miejsca podróży.

Podział kolei na przewoźników

Liderem rynku pod kątem liczby obsługiwanych pasażerów są Przewozy Regionalne (POLREGIO). Wynika to faktu posiadania przez POLREGIO połączeń na terenie całego kraju, zarówno między dużymi, jak i małymi miejscowościami, w przeciwieństwie do większości przewoźników, którzy skupiają się wyłącznie na poszczególnych regionach.
Na drugim miejscu plasują się Koleje Mazowieckie, które obsługują województwo mazowieckie, w tym wielomilionową Warszawę. Podium zamyka PKP Intercity, które tworzy sieć połączeń między największymi miastami w Polsce np. Poznań-Wrocław.
.

Kto korzysta z kolei?

Kolejami podróżuje wiele grup społecznych. Ponad 1/3 pasażerów stanowią pracownicy, głównie niższego szczebla. Dodatkowym atutem oprócz liczebności tej grupy jest fakt, że korzystają oni z kolei praktycznie 10-12 razy w ciągu tygodnia dojeżdżając i wracając z pracy. Z tego powodu ta grupa stanowi atrakcyjny target dla wszystkich firm, które mogą promować swoje ogłoszenie o pracę w kolejach.
Drugą, najliczniejszą grupą stanowią studenci i uczniowie, czyli osoby przed 26 rokiem życia. Często podczas podróży kolejami korzystają one ze smartphonów, co stanowi dodatkową zaletę dla firm, które reklamują się na ekranach, ponieważ mogą one bezpośrednio przekierować odbiorców na stronę swojej firmy.

Dlaczego reklama w kolejach może pomóc Twojej firmie?

    • Dzięki ekranom możesz dotrzeć do ludzi podróżujących do pracy, szkoły, studentów,
    • Reklama dociera do wielomilionowej grupy odbiorców,
    • Dynamiczny przekaz reklamy przykuwa bardziej uwagę niż reklama statyczna,
    • Przez emitowanie na ekranach użytecznych informacji jak prognoza pogody czy wiadomości przyciągamy uwagę podróżujących,
    • Ludzie podróżują kolejami średnio 5 razy w tygodniu,
    • Umożliwia to wysoki zasięg przekazu, który wynosi ok. 20 mln. podróżujących miesięcznie.

Ekrany reklamowe w kolejach to efektywna forma reklamy, która umożliwia dotarcie do wielomilionowej widowni. W celu wykorzystania pełnego potencjału nośnika w kolejach należy zaplanować kampanię reklamową skupiając się na 3 kluczowych aspektach:

  • Na liniach jakiego przewoźnika spotkam największą liczbę potencjalnych klientów?
  • Jaki przekaz reklamowy najbardziej przyciągałby uwagę? O tym jak tworzyć efektywne spoty reklamowe możesz przeczytać w naszym E-booku pod tym linkiem: LINK DO E-BOOKA.
  • Określić termin oraz okres trwania kampanii

Warto odpowiedzieć sobie na te 3 pytania przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań reklamowych, już na etapie planowania swoich działań promocyjnych.

Chciałbyś przetestować kampanię reklamową w kolejach?
Skontaktuj się z nami pod linkiem: http://lokalmedia.pl/koleje/

Share This