Zmiany w organizacji reklam w metrze

Mieszkańcy Warszawy z pewnością już zdążyli zauważyć, że od pewnego czasu trwają pracę przy reorganizacji systemu reklamy w warszawskim metrze. Część starych reklam w szczególności billboardów na stacjach została już zdemontowana i zastąpiona nowymi bardziej nowoczesnymi nośnikami reklamowymi. W efekcie będziemy mogli zaoferować więcej oraz dużo bardziej zróżnicowane nośniki reklamowych.

Co się zmienia i jak zmiany w systemie reklam tłumaczy Warszawskie metro?
Zmiany trwają już od września 2022 i będą trwać aź do połowy roku 2023. Maciej Czerski z biura prasowego metra na pytanie o powody zmiany systemu reklamy w metrze odpowiedział:
“Modernizacja systemu reklam na stacjach metra jest przykładem na porządkowanie
dotychczasowego stanu. Zastosowanie nowoczesnych, spójnych i jednolitych nośników ma w zamierzeniu wyeliminować przypadkowość miejsc, rodzaju reklam przy zachowaniu estetyki”
Na stacjach metra pojawią się:
- znacznie większe oraz cyfrowe nośniki reklamowe, które zastąpią statyczne billboardy
- reklamy będą posiadać ledowe podświetlenie, dzięki czemu zwiększy się ich widzialność
- nowe miejsca na nośniki reklamowe
Kontrowersje związane z nośnikami reklamowymi w metrze
Reorganizacja wzbudza spore kontrowersje z uwagi na możliwość oślepiania maszynistów poprzez reklamy (wprowadzono już system włączania i wyłączania reklam w momencie nadjeżdżania pociągów metra, co pozwoli zminimalizować ten problem) oraz na przykrycie artystycznych ceramicznych mozaik na stacjach Służew i Ursynów, gdzie wcześniej nie było reklam w metrze z uwagi na ich walory artystyczne i historyczne. Mieszkańcy zwracają także uwagę na zasłanianie elementów systemu informacji pasażerskiej. Metro tłumaczy, że prace jeszcze trwają, a ich ostateczny kształt będzie jeszcze konsultowany. Mimo to sprawą reklam w metrze zainteresował się ratusz miasta Warszawa, które ma zamiar przeprowadzić audyt. Na jego efekty oraz końcowe ustalenia z pewnością jeszcze poczekamy.
Jaki będzie efekt zmian reklam w metrze?
Na końcowy efekt zmian w metrze jeszcze poczekamy kilka miesięcy i sami jesteśmy bardzo ciekawi, jak będzie wyglądał ostateczny kształt systemu reklam w warszawskim metrze. Jako odpowiedzialna agencja reklamowa liczymy, że uda się dojść do kompromisu pomiędzy stronami, dzięki któremu otrzymamy zarówno nowoczesne nośniki reklamowe, które posłużą naszym partnerom do promowania swoich produktów, usług bądź kampanii rekrutacyjnych. Jednocześnie spełniając oczekiwania związane z bezpieczeństwem oraz historycznym wyglądem metra. Reklama w metrze jest jednym z bardziej skutecznych sposobów na promocję w Warszawie, dzięki czemu wiele się na nią decyduję.